Timebeskrivelser SvettpåKraft 2020

Kl. 10.00 - 10.45


AfHo® - Eva Katrine Thomsen

AfHo® er en energisk og leken dansetime inspirert av afro og house. AfHo® er en dansetime med fokus på driv, energi og følelse. Målet er å gi slipp og føle musikken, fremfor avanserte trinn. Store og dynamiske afro-bevegelser åpner opp og frigjør, og house-steg stimulerer koordinasjon, motorikk og lekenhet. AfHo® – afro house dance party that rock your body and soul!


Wake Up Yoga - Alexandra Abraham 

A yoga class to wake up the mind and body.  Explore how your body is feeling and how your energy levels are. Connect with your breath to prepare yourself for the day ahead!


Spis Smart - Ida Rasmussen 

Å spise smart handler om å ha et regelmessig inntak av næringsrik mat og drikke, slik at kroppen får energi og overskudd til studier, trening og andre hverdagsaktiviteter. Ernæringsfysiolog Ida Rasmussen vil i dette foredraget snakke om hva dette innebærer og hvordan du kan få i deg den maten du trenger!


Dynamisk oppvarming gjort riktig - Trygve Lund

Denne timen passer perfekt for deg som trener styrke og/eller vil utvide øvelsesbanken din med gode dynamiske egenvektøvelser. Øvelsene er med på å preppe kroppen og hodet før styrketreningen, men kan også brukes for dager hvor kroppen trenger litt ekstra omsorg.


Kl. 11:00 - 11.45


Die Another Day - Sigrid Brækkan

Steptime med James Bond tema!


Workshop: Sun salutations (Yoga) - Alexandra Abrahams

During this workshop you will get the chance to explore each pose that makes up the sun salutation sequences. Take your time to discover different options within each pose: regressions, progressions, using yoga props and more. We will also work on including the breath into your flow.


Workshop: Knebøy for nybegynnere - Audun 

Knebøy, squat, eller bare bøy, kjært barn har mange navn, men knebøy har også mange fordeler. Øvelsen blir brukt for å styrke muskulaturen i hele underkroppen for alt fra mosjonister til toppidrettsutøvere. Knebøy for nybegynnere passer både for deg som aldri har løftet knebøy før og for deg som har løftet tidligere men vil optimalisere teknikken din.


Foredrag: Prester bedre med mental trening - Eva Katrine Thomsen

I dette foredraget får du en kort innføring i grunnleggende mentale teknikker, basert på Olympiatoppens modell for mentaltrening, og du får konkrete råd og tips for hvordan du selv kan bruke disse verktøyene i hverdagen for å prestere bedre. Det kan enten være at du ønsker å prestere bedre på jobben, på studiet du går, på trening, eller kanksje ønsker du bare å strukturere hverdagen og bli en bedre utgave av deg selv – da er dette foredraget for deg


Jiu-jitsu for nybegynnere - TSI Basketak

Brasiliansk jiu-jitsu er en fartsfylt og raskt voksende brytesport med både kast, holdegrep og låsninger. Det er også en av de mest moderne kampsportene som finnes, og en viktig del av MMA. Man kan konkurrere både med og uten den tradisjonelle pysjamasen, og denne timen vil være i vanlige treningsklær. Vi kommer til å gå igjennom litt oppvarming, en nedtagning og et par posisjoner, slik at dere får et lite inntrykk av hvordan sporten er! Vel møtt!

(PS: vi setter pris på korte negler, da nærkontakt og skarpe negler dessverre ikke kommer godt overens)


Kl. 12:00 - 12.45


Pilates - Kine

Pilates er en time der vi jobber med funksjonell styrke. Vi fokuserer på bevegelighet, styrke og stabilitet i hele kroppen, spesielt kjernemuskulatur, hofter og rygg. Øvelsene er rolige, kontrollerte og effektive og kan tilpasses alle nivåer. Gjennom pilates kan du forebygge ryggplager, motvirke spenninger i kroppen og få bedre kroppsholdning.


Sykkel hit watt - Ina

Dette er en høyintensiv sykkeltime time hvor vi jobber rett under syreterskelen. Etter oppvarmingen jobbes det på 85% av maks puls, i ca. 30 minutter


Workshop: Markløft for nybegynnere - Audun

Har du lyst å plukke opp noe tungt fra gulvet, bare fordi du kan? Eller kanskje du bare vil bli sterkere i beina, rumpa og ryggen? Da er dette timen for deg. Markløft i praksis passer både for deg som aldri har løftet markløft før og for deg som har løftet tidligere men vil optimalisere teknikken din.


Håndstående på 1, 2, 3! - Alexandra King

Vil du lære deg å stå på hendene dine? Da er timen «Håndstående på 1,2,3» noe for deg. Turntrener Alexandra gir deg verktøy og teknikker du trenger for å stå på hender. Timen passer for deg som vil lære deg håndstående og for deg som allerede kan stå på hendene, men vil forbedre teknikken din!


Workshop: Styrke for topptur - Hanne Karin Eriksen

Synes du det er tungt å gå i oppoverbakke eller sliter du mest på tur ned fra fjellet? Hanne Karin gir deg tips, triks og øvelser for å bli enda råere på toptur og randone!


Kl. 13:30 - 14.15


StepPuls - Hanne Gravelsæther

StepPuls er en pulstime på step hvor vi jobber oss gjennom programmet med nye steg fra sang til sang.


Workshop: Vektløfting for nybegynnere - Inga Medbø

I denne workshopen vil du lære de verktøyene du trenger for å mestre en clean (vending). Vi anbefaler at du kan løfte en vektstang på 20 kg over hodet for å delta på denne workshopen.


Foredrag: Hvordan mestre stress? - Eva Katrine Thomsen

I dette foredraget lærer du hva stress faktisk er, hvordan det oppstår og kanskje viktigst av alt – hvordan du skal takle det! Eva Katrine gir deg enkle og konkrete verktøy du kan ta med inn i hverdagen for å mestre stress og lære deg hvordan du kan mestre hektiske perioder med stor belastning. Et lærerikt og bevisstgjørende foredrag. - Eva Katrine Thomsen


Tren som en turner - Alexandra King

Tren som en turner er timen for deg som ønsker å utfordre balanse, koordinasjon, mobilitet og styrke. Alle øvelser er turninspirerte. Timen passer for alle. Bli med på en morsom og annerledes time!


Workshop - Ta løpingen til nye høyder - Ingrid Mortensen, Olympiatoppen Nord  

Følg arbeidsmetodikken til Olympiatoppen Nord og jobb med forutsetningene for løping.

Den aktive oppvarmingen og «prepping» til løpeøkten. Her vil du få prøvd deg på driller, linjearbeid, balanse og stabilitet. Få opp øynene for de små tingen som kan utgjøre en stor forskjell, både på prestasjon og forebygging av skader.


Kl. 14:30 - 15.15


Bollywood - Abinaja Rajadurai

Bli med på en dansetime inspirert av bollywood. Vi danser oss gjennom hele India, fra nord til sør. Timen krever ingen tidligere erfaring. Aaja Nachle


Yoga avspenning - Kari Bjørkli Thomassen

Timen er satt sammen for deg som har vært i full aktivitet hele dagen, og deg som bare vil ha en rolig og lite belastende yogatime. Målet for timen er å roe ned, hente seg inn og gjøre kropp og sinn klar for resten av dagen.


Sykkel Fun - Bent-Ove Andreassen

En time der variasjon, distraksjon og motivasjon er virkemidler for å få opp intensiteten i treninga. Kanskje er det også et overraskelsesmoment på lur? Passer for deg som er redd for å kjede deg mens du trener


SOMA MIND® - Eva Katrine Thomsen

SOMA MIND® er en funksjonell praksis hvor vi søker stillhet og fokus gjennom utvalgte bevegelsessekvenser som roer kropp og hode. Vi jobber oss gjennom nøye utvalgte bevegelighetsøvelser på hele kroppen og skaper en god atmosfære for å stresse ned og la tankene hvile. Teknikkene er enkle og komfortable og timen passer for alle. Etter en endt SOMA MIND time vil du mest sannsynlig oppleve et økt fokus og et åpent sinn.


SyreTrim - Inga og Nicoline

Vil du avslutte dagen med en real svettefest!? La Inga og Nicoline presse deg gjennom dagens siste time med høy puls, melkesyre opp til ørene og god stemning! En helkropps styrke og kondisjonsøkt for deg som har litt ekstra futt på lager!